Z przyjemnością informujemy, że rusza kolejna edycja Ogólnopolskiego Konkursu Piosenki Żeglarskiej i Turystycznej „ŻEGLARSKI TRAKT” WASILKÓW 2023, która odbędzie się 2 czerwca roku w ramach obchodów Dni Wasilkowa.
Gospodarzem tegorocznej edycji wydarzenia cieszącego się wieloletnim zainteresowaniem zarówno wśród uczestników prezentujących swój repertuar jak i licznej publiczności jest Gmina Wasilków.
Gmina położona nad rzeką Supraśl, która jest miejscem wypoczynku, rekreacji i uczestniczenia w wydarzeniach kulturalnych dla 18 tysięcy jej mieszkańców jak również mieszkańców aglomeracji białostockiej.
Konkurs Piosenki Żeglarskiej i Turystycznej organizowany jest przez Miejski Ośrodek Animacji Kultury w Wasilkowie, Dwujęzyczną Prywatną Szkołę Podstawową im. Antoniego Bućko oraz Fundację Centrum Sztuki i Kultury Pro Musica, pod honorowym patronatem Burmistrza Wasilkowa.
Celem Konkursu jest odnajdywanie młodych talentów muzycznych, wspieranie uzdolnionych wokalnie uczniów i umożliwienie prezentacji ich umiejętności, propagowanie kultury muzycznej wśród młodzieży oraz aktywnej turystyki wśród uczestników i słuchaczy.
Jest to ważne wydarzenie kulturalno-rozrywkowe skierowane do mieszkańców naszej gminy jak również gmin ościennych. Impreza ma na celu zintegrowanie gminnej społeczności, jak również dostarczenie mieszkańcom dobrej zabawy i wielu atrakcji.
Poniżej przedstawiamy szczegóły dotyczące kwestii organizacyjnych i przebiegu Konkursu:
Celem Konkursu jest:
Odnajdywanie młodych talentów muzycznych, wspieranie uzdolnionych wokalnie uczniów i umożliwienie prezentacji ich umiejętności, propagowanie kultury muzycznej wśród młodzieży, propagowanie aktywnej turystyki wśród uczestników i słuchaczy, twórcza wymiana doświadczeń muzycznych wśród młodzieży oraz ich opiekunów, popularyzacja piosenek żeglarskich i turystycznych, kształtowanie umiejętności współzawodnictwa.
Konkurs jest przeznaczony dla młodzieży w II dyscyplinach podzielonych na kategorie wiekowe. (szczegółowe informacje w regulaminie znajdującym się na dole strony)
Wpisowe wynosi 30 zł solista, 15 zł członek zespołu. W przypadku zespołów z uczestnikami w różnym wieku o przydziale do kategorii decyduje wiek najstarszego członka zespołu.
Aby potwierdzić udział w Konkursie, należy wypełnić zgłoszenie (pobrać pdf i wypełnić) oraz wpłacić wpisowe wysokości 30 zł solista, 15 zł członek zespołu – na rachunek bankowy 73 1020 1332 0000 1602 1249 3351 w nieprzekraczalnym terminie do 15 maja 2023 r. w tytule przelewu podając imię i nazwisko uczestnika oraz kategoria w której został zgłoszony.
Uczestnik przesyła kartę zgłoszenia i podpisanymi oświadczeniami – podpisane i zeskanowane zgodnie ze wzorem: Karta zgłoszenia – kategoria wiekowa, nazwisko i imię w formacie PDF (prosimy nie przesyłać zdjęć karty i oświadczeń) na adres mailowy moak@moakwasilkow.pl . Kompletne zgłoszenie składa się: z wypełnionego i wysłanego formularza zgłoszenia, który jest dostępny na stronie https://moakwasilkow.pl/, https://wasilkowszkola.edupage.org/ , https://promusica.org.pl/ oraz opłaconego wpisowegoRejestracja uczestników w dniu 2 czerwca 2021 r. w Wasilkowie:
Harmonogram Konkursu Piosenki Żeglarskiej i Turystycznej:
12:00 – rejestracja uczestników/przygotowanie nagłośnienia
12:15 – próby z nagłośnieniem
13:00 – przesłuchania uczestników – soliści, zespoły
16:30 – 17:00 – ogłoszenie wyników, rozdania dyplomów, zakończenie konkursu
18:00 – Koncert „Literacko i muzycznie” – Karina Komendera i Maciej Nerkowski
19:00 – koncert zespołu EKT Gdynia poprzedzony występami zdobywców Grand Prix obu kategorii
Organizator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w harmonogramie
Nagrody:
GRAND PRIX – główną nagrodą w konkursie jest nagroda finansowa – dla najlepszego solisty wysokości 800 zł i najlepszego zespołu wysokości 800 zł oraz 5 dniowy czarter jachtu na Mazurach ufundowany przez Sailor Czarter Jachtów, wyłonionego ze wszystkich kategorii wiekowych na koncercie finalistów.
Zdobywcy 1,2 oraz 3 miejsca otrzymają nagrody:
W kategorii soliści: 1 miejsce 600 zł, 2 miejsce 400 zł, 3 miejsce 200 zł.
W kategorii zespoły: 1 miejsce 800 zł, 2 miejsce 600 zł, 3 miejsce 400 zł.
Zdobywcy Grand Prix w 2 dyscyplinach są zobligowani do występu na specjalnym koncercie o godz. 19:00.
Dla wszystkich wykonawców przewidziane są odpowiednie dyplomy i drobne upominki. Rozdanie dyplomów nastąpi po ogłoszeniu wyników do godz. 18.00. Dyplom musi być odebrany osobiście po koncercie laureatów, organizatorzy nie wysyłają dyplomów pocztą.